Messerschmitt Bf 109 G-6 W.Nr. 760381 WO+21. Hadnagy László Dániel,101/I "Puma" Sq, Veszprém, June1944.
1 Messerchmitt Bf 109G-2 of the Kommodore of JG 3 Wolf-Dietrich "Fürst" Wilcke at Morosovskaya in December 1942. 2 Messerschmitt Bf 109G-2/R2 Trop "Black 19". La Marsa(Tunisia) March 1943. 3 Messerschmitt Bf 109G-2/R2 of Herbert Prior of 2(H)./Aufklarungsgruppe 14 is being inspected by british soldiers at Qued-Zarga in Tunisia, April 1943. On 7 April 1943 Herbert Prior of 2.(H)/14 took off in this aircraft on his 101st war mission, carrying out a tactical reconnaissance mission when he was shot down by anti-aircraft fire and captured by Allied forces. 4 During an attempt to land in Switzerland, Siegfried Henning of Stab III./JG 3 crashed his Messerschmitt Bf 109G-14 (W.Nr. 262818) in a water ditch near Affeltrangen, Thurgau, on 17 December 1944. The plane was incorporated into Fligerkompanie 7, Flugwaffe (Swiss Air Force) as "J-714". 5 Messerschmitt Bf 109G-14 of 15./JG 5 photographed at Lister(Norway) in May 1945. 6 Messerschmitt Bf 109G-6 Trop. 7 Messerschmitt Bf 109G-10/U4 "Rosemarie" belonging to II./JG 52. Photographed at Neubiberg airfield. 8th May 1945. 8 Messerschmitt Bf 109G-10(WNr. 151567) "White 13" JG 300. Wunstorf. 13 April 1945. 9 Messerschmitt Bf 109G-10U4/R2(W.Nr. 770269). Furth 1945. 10 Messerschmitt Bf 109G-2 6./JG54. Eastern Front 1942.
1 Messerschmitt Bf 109G-6. 2 Messerschmitt Bf 109G-14. 3 Messerschmitt Bf 109G-4. 4 Bf 109G-14/AS (W.Nr. 784993). Пилот Герберт Максис 13./JG 53 операция Bodenplatte. После аварийной посадки своего самолета вблизи Oberfelsberg, во время попытки выбраться из кабины самолета Максис был убит выстрелом в голову американским солдатом. 5 Messerschmitt Bf 109G-6. 6 Messerschmitt Bf 109G-6/U2. 7 Messerschmitt Bf 109G-6 (W.Nr. 411777) "Quex" 5./JG 52. Пилот Вальтер Вольфрум. Аэродром Громатиково(Крым). Март 1944 года. 8 Messerschmitt Bf 109G-6. 9 Messerschmitt Bf 109G-10/R3 10./J.G. 51. On the 4th of May around 3pm a Messerschmitt Bf 109G marked "Yellow 5" landed at the Bulltofta airfield outside Malmoe in the south of Sweden. It was flown by Oberfeldwebel Horst Walter Petzschler from Jagdgeschwader 51. His unit, the 10thstaffel, was based at a temporary airstrip in the west of East Prussia, near Danzig. 10 Messerschmitt Bf 109G-2/R2 Trop.
1 Messerschmitt Bf 109G-6 9./JG26 (Y5+I). Amsterdam Schiphol 1943. 2 Messerschmitt Bf 109G-12. 3 Messerschmitt Bf 109G-6/R6 used by Staffelkapitän of 8/JG 300.
На будущее - подобный материал принадлежит разделу "Эскадры". В следующий раз можно собраться и разложить фото по нужным полочкам
Вы так думаете? Вот первый - это G-4, он то же что и на предыдущем моем посте. А второй G-6. Оба восстановлены (насколько я знаю). Но капоты двигателя различаются, причем существенно!
Обе машины ни разу не немецкие и совсем не воевавшие. "G-4" это Hispano HA-1112M-1L Buchоn 1950 года постройки, Испания, серийник 139. Продан в Англию в 1968м. Играл эмилей в фильме "Битва за Британию". Потом был продан в Штаты, где из него сделали Е-4. Затем в 90-х переехал в Германию, где был превращён в G-4. "G-6" это такой-же испанский Hispano HA-1112M-1L, постройки 1958 года, серийник 156. Потом его как обычно перекупили пару раз, поставили реставрированный DB 605 и превратили в G-6: http://www.me109.info/web.php?a=e&n=ua&f=64 ???
Сразу за коком, форма крышек маслобака, особенно нижней. Вот на этом фото особенно разница видна. Да угол у верхних створок различен - у G-4 он более пологий.
На мой взгляд тут без специалистов, строивших "G", без технической документации и промеров не обойтись.