Странности противоречивого подсчёта. Начавший войну в одной эскадрилий "орлов" королевских ВВС Великобритании американский ас Don S. Gentile сбил 30 самолётов Люфтваффе. Почему то зачтена 21 победа. Все 30 сбитых подтвержденные
In 1970, the Air Force Museum moved its collection of aircraft from the old location in Fairborn, Oh to the new museum at Wright Field. The move was made in November of 1970 and the new museum then opened in 1971. To move the aircraft, they closed Rt 444 an Rt 4 and moved the aircraft over the highway. It was quite a sight.
американский ас с необычной историей Capt Louis Curdes of the 4th Fighter Squadron and his P-51D Mustang “Bad Angel” сама история “Kit” Curdes first flew P-38 Lightnings in Italy in 1944 where he shot down 7 German aircraft and 1 Italian airplane. He was shot down, captured, escaped, recaptured, and escaped again before finally making it back to Allied lines. He was sent to the US on leave but he volunteered to fly again. He was sent to the 3rd Air Commando Group in the Philippines flying P-51D Mustangs. He shot down a Ki-46 “Dinah” torpedo bomber on Feb 7 1945 making him one of only three Allied aces to have shot down planes from each of the three Axis Powers. Three days later, as he was strafing a small island Japanese airstrip, he saw a US C-47 Skytrain on final approach as if to land at the Japanese base. Curdes tried several ways to signal the pilot, including firing warning shots, but the transport did not divert. Feeling he had no other choice, Curdes carefully shot out both C-47 engines, forcing it to ditch in the sea short of the enemy held island. Everyone aboard the C-47 survived but had to spend the night in their raft before being picked up the next morning by a PBY Catalina. When Curdes saw the list of survivors, he was shocked to see that among the C-47 passengers was the same nurse he had dated the night before. Although Curdes became the only USAAF pilot to be awarded the Distinguished Flying Cross for shooting down another US plane, he was not allowed to formally claim the C-47 as a “kill,” thus denying him the rarified title of Double-Ace. The US flag appears on “Bad Angel’s” scoreboard nonetheless.
James Lacey 1 Feb 1917 - 30 May 1989 Британский ас Royal Air Force. Сбил 3 самолёта Люфтваффе над Седаном и 2 самолёта Люфтваффе над Дюнкерком во время Битвы за Францию, Сбил 18 самолётов Люфтваффе в Битве за Британию. 9 июня 1940 был сбит в воздушном бою во Франции и самолёт посадил в болото. 12 и 13 августа 1940 был сбит два раза подряд в Битве за Британию. 13 сентября 1940 после атаки большого количества самолётов из KG 55, в которой он сбил один Не-111, вынужден был выпрыгнуть с парашютом. 17 сентября 1940 был снова сбит истребителями Люфтваффе. 30 августа 1941 был подбит в воздушном бою над рекой Темзой. Совершил посадку с неработающим двигателем. В ответ на вопрос наземного офицера-инженера почему он не выпрыгнудл с парашютом, ответил - мне машина нужна будет для боя назавтра Всего в итоге сбил 28 самолётов стран оси - 27 Люфтваффе и 1 ВВС Японии. Будучи на пенсии скончался от рака
Capt. Don M. Beerbower из Hill City, Minnesota в своём Мустанге Р-51 на одном из аэродромов во Франции отмечено 17 побед
P-51D Mustang 71st TRG 82 Tactical Reconnaissance Squadron Capt Bill Shomo 44-72505 "The Flying Undertaker" Будучи пилотом разведывательного эскадрона и совершив более 200 боевых вылетов, встретил всего 14 самолётов противника, из которых сбил 8. Очень неплохой результат для разведчика
North American P-51D "MOONBEAM McSWINE", flown by Capt. Wiliam T. Whisner. Bill Whisner first came into prominence as wingman to famous ace George Preddy. Отмечено 19 сбитых самолётов Люфтваффе
такой ас "киви" Pilot Officer Geoffrey (Geoff) Fisken изза многочисленных тяжёлых ранений был списан из королевских ВВС Новой Зеландии в декабре 1943. Свои 11 побед он одержал в период, когда господство в воздухе было почти всё время на стороне японцев. Прожил тем не менее долгую жизнь - полных 95 лет. Кавалер DFC Неофициально у него еще 2 победы сверх этих.
Roland Robert Stanford Tuck Попал в плен 28 января 1942. До того сбил лично минимум 29 самолётов Люфтваффе. Неоднократно пытался бежать из плена, но неудачно. Ему удалось бежать в конце концов в расположение РККА 1 февраля 1945 и он был отправлен в посольство Британии в Москве, откуда потом и попал домой. Своего первого успеха добился в воздушном сражении над Дюнкерком, 23 мая 1940 сбил 3 самолёта Люфтваффе. Считается, что именно он сбил в Битве за Британию, ставшего позже знаменитым, Ханса-Иохаимма Марсейля, который тогда совершил аварийную посадку на одном из французских пляжей. После войны он тесно сдружился с асом Люфтваффе Адольфом Галландом и даже стал крёстным отцом сына Галланда Андреаса Хубертуса, родившегося 7 ноября 1966
USAF 36th FIGHTER SQUADRON 7)-8) ITAZUKE AIR FORCE BASE - JAPAN 9)-10) 1949 JAPAN ITAZUKE US AIR FORCE BASE Flight Planning
1) SALUTING US Airman Posed in Front of Large Captured German Flag 2) Trio US Airmen with Captured German Flag on Airfield by P-47 Fighters
P-40 Kittyhawk RAF Wreck Sahara Egypt, May 26, 2012 A WW2 RAF Fighter Plane Found in the Middle of the Sahara Desert. Experts claim this to be the aviation equivalent of Tutankhamun's Tomb in terms of how well the airplane has been preserved in the dry desert climate. It was discovered solely by chance, when a Polish oil worker Jakub Perka spotted it while exploring the remote region of the Western Desert in Egypt. The RAF airman, Flight Sergeant Dennis Copping, 24, is believed to have crash landed here and took refuge before he attempted the desperate and futile walk-out of the desert. With the recent finding of the airplane, the search for the pilots remains has been re-opened as well. http://ns2.iliketowastemytime.com/2...lane-found-in-middle-of-sahara-desert-15-pics
Avro Lancaster KB882 http://www.warhistoryonline.com/war-articles/avro-lancaster-kb882-coming-in-from-the-cold.html
Capt Bud Mahurin 56th Fighter Group in P-47D Thunderbolt, England 1944 единственный американский ас, сбивавший как самолёты Люфтваффе, так и японские.Официально ему засчитана 21 победа за 2-ю Мировую Войну
Lt. Col. Glenn T. Eagleston Ober Olm, Germany, 7 April 1944 отмечены 14,5 побед сослуживец вышеприведенного аса Capt. Don M. Beerbower 353-й эскадрон, 354-я истребительная группа, 9-й Вoздушный Флот USAAF
Major Robert W. Stephens и его самолёт "Killer" профессиональный бейсболист - бросил карьеру и пошёл воевать. 13 сбитых самолётов Люфтваффе трагически погиб в возрасте 38 лет, будучи отцом троих детей On April 6, 1960, 38-year-old Colonel Stephens was holding an Operational Readiness Inspection on the 474th Tactical Fighter Wing at Cannon Air Force Base in Clovis, New Mexico. At around 12.15pm, he was seated in a North American F-100F Super Sabre two-seater fighter on the runway at Cannon AFB. "My dad was in the back seat and Lieutenant L.W. Emerson was the pilot,” explains Jeff Stephens. “My dad was doing "a check ride" for the young lieutenant as part of his inspection of the Fighter Base.” First Lieutenant Lloyd Warren Emerson, a 27-year-old pilot with the 429th Tactical Fighter Squadron, made lift-off as normal but at an altitude of about 300 feet and a speed of 190 miles per hour, the afterburner failed. In an effort to avoid a crash Emerson dropped the heavily loaded external fuel tanks which lightened the jet fighter enough that it stayed in the air. His remaining power, however, was not enough to keep the plane flying. With a group of buildings in his path, Emerson made a sharp left turn causing his wingtip to hit a railroad boxcar, flipping the airplane over and imminent impact with the ground, instantly killing himself and Colonel Stephens.