Українська сторона СЦКК Вздовж усієї лінії розмежування розгорнуті спостережні групи Української сторони СЦКК Українська сторона Спільного центру з контролю та координації питань припинення вогню та стабілізації лінії розмежування сторін, спеціально створений підрозділ, на який покладено завдання взаємодії складових сил безпеки і оборони України зі Спеціальною моніторинговою місією ОБСЄ в частині, що стосується моніторингу наданих гарантій безпеки на час проведення ремонтно-відновлювальних робіт та верифікації порушень, що обумовлені Мінськими домовленостями. З метою якісного виконання визначених завдань вздовж усієї лінії розмежування розгорнуті спостережні групи Української сторони СЦКК. На особовий склад цих груп, у взаємодії з військовими підрозділами Збройних Сил України, покладаються надважливі завдання – безпосередньо контролювати та координувати режим припинення вогню, а у випадках порушення Мінських домовленостей збройними формуваннями Російської Федерації, оперативно проводити верифікацію порушень для своєчасного інформування вищого керівництва держави. Також важливими напрямками роботи спостережних груп є контроль та координація дотримання гарантій безпеки при проведенні ремонтно-відновлювальних робіт на об’єктах цивільної інфраструктури регіону. Як і спеціально марковані автомобілі Місії ОБСЄ, у місцях розміщення спостережних груп вздовж лінії розмежування, знаходяться автомобілі Української сторони СЦКК, котрі також розфарбовані у білий колір з нанесеними відповідним розпізнавальними написами. Безпосередня присутність автомобілів спостережних груп Української сторони СЦКК поблизу лінії розмежування покликана слугувати гарантією безпеки в зонах їх відповідальності. Водночас, офіцери Української сторони СЦКК ведуть пильне спостереження за діями найманців Російської Федерації, що заважає їм здійснювати збройні провокації та порушувати режим припинення вогню. Зрозуміло, що постійний контроль з боку СММ ОБСЄ та Української сторони СЦКК за діями проросійських найманців не до вподоби окупантам, тому вони всіляко намагаються перешкоджати діяльності Місії та дискредитувати роботу Української сторони СЦКК. Останнім часом почастішали випадки розповсюдження відверто неправдивих звинувачень української сторони у використанні спеціальних автомобілів у військових цілях. Українська сторона СЦКК твердо і неухильно дотримується норм та правил Міжнародного гуманітарного права, а також взятих на себе зобов’язань щодо контролю за виконанням Мінських домовленостей та додаткових заходів щодо посилення режиму припинення вогню і надалі продовжуватиме зберігати постійну присутність вздовж лінії розмежування сторін з метою посилення контролю за провокаціями та порушеннями з боку збройних формувань Російської Федерації на тимчасово окупованій території України.
Українська сторона СЦКК повідомляє про випадки грубих порушень Мінських домовленостей та міжнародного гуманітарного права з боку збройних формувань РФ. Останнім підтвердженням цього є випадок одночасного застосування БПЛА збройних формувань Російської Федерації та дистанційного мінування протипіхотними мінами ПОМ-2, що стався 13 квітня 2021 року у безпосередній близькості до об'єкту цивільної інфраструктури – КПВВ «Майорськ». Близько 05.00 БПЛА противника скинув три гранатометних постріли ВОГ-25 калібру 40 мм на позицію ЗС України поблизу населеного пункту Майорськ з одночасним дистанційним мінуванням цивільної інфраструктури КПВВ «Майорськ» за допомогою п'яти протипіхотних мін ПОМ-2, наражаючи на небезпеку чергову зміну Державної прикордонної служби України та місцеве населення. Випадок застосування БПЛА російськими найманцями є грубим порушенням Мінських домовленостей, а факт дистанційного мінування мінами ПОМ-2, які є тільки на озброєнні армії РФ – є доказом прямої причетності Російської Федерації до збройного конфлікту на території Донецької та Луганської областей.
Українська сторона СЦКК Українська сторона СЦКК інформує, що у березні – квітні поточного року куратори ОРДЛО розгорнули чергову інформаційну кампанію щодо дискредитації Збройних Сил України. Метою кампанії є створення та поширення фейків про обстріли Збройними Силами України населених пунктів на тимчасово окупованій території. Зазначені інформаційні вкиди спрямовані на переконання місцевого населення у намірах української сторони найближчим часом розпочати воєнну операцію з деокупації тимчасово непідконтрольних територій Донецької та Луганської областей. Посиленням загальної картини підготовки до оборони слугують кадри, на яких укріплюють міські споруди мішками з піском в Донецьку та інших тимчасово окупованих містах. З цією метою протягом 12-17 квітня окупантами сплановано та проведено низку вогневих провокацій із застосуванням забороненого Мінськими домовленостями озброєння (мінометів калібру 120 мм та 82 мм, протитанкових гармат МТ-12 «Рапіра») у напрямку населених пунктів Опитне, Піски, Мар’їнка, Новомихайлівка з Донецька. 14 квітня, у так званих ЗМІ на тимчасово окупованих територіях, поширювали черговий фейк про обстріл одного з районів цього міста, внаслідок чого, начебто, загинув мирний мешканець. Загибель мирних жителів в останній час є невід’ємним елементом пропагандистської компанії окупантів, яка продовжує курс на «демонізацію» Збройних Сил України. Традиційними пропагандистськими кліше також є обстріли релігійних об’єктів, об’єктів критичної інфраструктури, вбивство дітей. У наступні дні найманці продовжили провокації, в ході яких широко застосовували заборонене озброєння, не дивлячись на попередження з боку СММ ОБСЄ щодо дотримання режиму припинення вогню. 17 квітня, не зважаючи на роботу Місії на північно-західній околиці Донецька, окупанти, починаючи з 14.00 здійснили три обстріли позицій Збройних Сил України, у результаті чого отримав поранення військовослужбовець однієї з військових частин. Українська сторона СЦКК прогнозує, що на фоні зростання кількості обстрілів зі сторони збройних формувань РФ із забороненого озброєння – зросте кількість інформаційних вкидів із звинуваченнями в обстрілах з боку ЗС України. Збройні Сили України безумовно дотримуються режиму припинення вогню. Усі заяви окупантів про ігнорування українською стороною координаційного механізму та досягнутих домовленостей не відповідають дійсності і спрямовані на свідоме загострення ситуації з боку проросійських найманців. А систематичні порушення режиму припинення вогню з їхнього боку є нічим іншим, як відвертими провокаціями на фоні ескалації напруженості навколо кордонів України.
Через перешкоджання з боку противника місія ОБСЄ змушена діяти на сході України трьома підрозділами Українська сторона центру координації і контролю повідомляє про випадки перешкоджання роботі Спільної моніторингової місії ОБСЄ на тимчасово непідконтрольній уряду України територіях. Такі дії противника змусили СММ діяти трьома окремими операційними підрозділами: підрозділ на підконтрольній урядові України території, підрозділи в ОРДО та в ОРЛО. Про це інформує преслужба операції Об’єднаних сил. Спойлер Ці виклики були додатково ускладнені заходами, ініційованими збройними формуваннями РФ у 2020 році, а саме додаткові вимоги наявності актуальних сертифікатів тестування на COVID-19 та інші протипандемічні заходи. З 20 березня Місія зафіксувала нові тенденції обмеження її роботи на тимчасово окупованих територіях Донецької області. До них належать вимоги збройних формувань Російської Федерації щодо обшуку причепів та автомобілів СММ і, як наслідок, відмова у подальшому пересуванні патрулів у разі відмови догляду. Такі обмеження не тільки порушують дипломатичні протоколи, але безпосередньо впливають на виконання покладених на СММ обов’язків. Російські найманці додатково посилюють надскладну ситуацію, створену системними обмеженнями після закриття КПВВ у контексті пандемії COVID-19. Якщо Місія не зможе проводити свою адміністративну діяльність, постачати медичне обладнання, включаючи COVID тести, то це безпосередньо буде впливати на працездатність СММ на тимчасово окупованих територіях. Свобода пересування Місії за другий тиждень квітня була обмежена 15 разів, 13 із яких у Донецькій і 2 в Луганській області. Загрозливою стала тенденція щодо збільшення зафіксованих випадків перешкоджання моніторингу лінії розмежування та прилеглих територій за допомогою БПЛА Місії. Глушіння БПЛА СММ протягом тижня відбулося 59 разів, це у два з половиною рази більше порівняно з 24 випадками протягом попереднього тижня. Відсоток польотів БПЛА СММ, які зазнали перешкод сигналу, збільшився з 16 % у лютому до 28 % у березні та 58 % у квітні. Аналізуючи рівні проміжки часу, від 15 лютого по 14 березня зафіксовано 52 випадки проти 165 випадків з 15 березня по 15 квітня. Насторожує те, що 85% випадків глушіння сигналу GPS відбулися у Донецькій області поблизу населених пунктів Степанівка, Веселе, Спартак, Петрівське, Ясинувата, Докучаєвськ та поруч із Красногорівкою. БПЛА залишаються ключовим активом місії, що дозволяє вести моніторинг недоступних для патрулювання територій та фіксацію порушення розміщення озброєння та військової техніки. У першому кварталі поточного року 66 % таких порушень було зафіксовано саме за допомогою БПЛА. Місія постійно фіксує ще один спосіб перешкоджання моніторингу – обстріли БПЛА з різних видів стрілецького озброєння. Минулого тижня патрулі СММ зафіксували 10 таких випадків, порівняно з 1 таким інцидентом за попередній місяць. Аналізуючи діяльність та моніторингові можливості Місії ОБСЄ на Сході України, представники СММ зафіксували нові тенденції у березні-квітні 2021 року: – системна перевірка причепів та автомобілів СММ; – збільшення кількості випадків глушіння сигналу GPS БПЛА СММ; – збільшення обмежень пересування патрулів СММ у ОРДЛО вздовж тимчасово непідконтрольного державного кордону України та особливо на півдні Донецької області. Усі вищезазначені обмеження вказують на системність заходів з боку представників окупаційної влади знизити ефективність виконання покладених на СММ ОБСЄ завдань зі збору інформації, моніторингу та контролю за дотриманням прав людини на тимчасово окупованих територіях України. Особливе занепокоєння такі дії викликають на фоні різкого зростання кількості порушень режиму припинення вогню та проведення інженерних робіт найманцями РФ із дообладнання старих та створення нових фортифікаційних споруд у напрямку позицій Збройних Сил України. Перешкоджання фіксації Місією провокацій з боку збройних формувань РФ використовується кураторами самопроголошених республік для фабрикування в інформаційному просторі фейкових звинувачень Збройних Сил України в обстрілах населених пунктів задля штучної ескалації конфлікту та звинувачення в цьому уряду України.
Українська сторона СЦКК Окупанти мінують населені пункти російськими боєприпасами. Українська сторона СЦКК повідомляє про випадки грубих порушень Мінських домовленостей та міжнародного гуманітарного права з боку збройних формувань Російської Федерації. Останнім часом окупанти все частіше здійснюють дистанційне мінування місцевості із застосуванням заборонених Конвенцією ООН протипіхотних мін ПОМ-2. При цьому в якості засобів доставки найманці частіше за все використовують БПЛА та спеціально переоснащені гранати ПГ-7, тим самим наражаючи на небезпеку не лише військовослужбовців Збройних Сил України, а також, що особливо цинічно – місцеве населення. З початку поточного року Українською стороною СЦКК зафіксовано 8 випадків застосування російськими найманцями мін ПОМ-2. За короткий період часу з 13 по 19 квітня верифіковано вже другий подібний випадок. При цьому перший 13 квітня цього року у безпосередній близькості до об'єкту цивільної інфраструктури - КПВВ “Майорськ”, а другий –у населеному пункті Зайцеве. 19 квітня в нічний час російські окупанти за допомогою БПЛА скинули міни у житловому секторі, прекрасно розуміючи, що військових там немає. На щастя, цього разу обійшлося без жертв. Військовослужбовцям гірсько-штурмової бригади «Едельвейс» вдалося вчасно виявити та знешкодити небезпечні міни ПОМ-2, особливість яких полягає у тому, що їх неможливо знешкодити без вибуху. Міни встановлюються тільки засобами дистанційного мінування, а вибух заряду відбувається в момент спрацювання чутливих датчиків цілі, що несе особливу небезпеку для місцевого населення. Для того щоб приховати, що смертельні боєприпаси найманцям поставляються з РФ, бойовики затирають маркування, де вказано номер партії виготовлення, завод та дата виготовлення боєприпасу. Українська сторона СЦКК інформує, що 17 квітня окупанти здійснили також обстріл житлового сектору Зайцевого із забороненого Мінськими домовленостями озброєння – мінометів калібру 120 мм. Міни влучили по вулиці Журавського 23 та 24, внаслідок чого було пошкоджено огорожу приватного господарства. Всі зазначені злочини проросійських найманців були верифіковані Українською стороною СЦКК. Результати верифікації будуть слугувати беззаперечними доказами злочинів РФ на Українській землі. Зазначені випадки свідчать про наміри Російської Федерації й надалі загострювати безпекову ситуацію на території України, використовуючи своїх найманців, та є яскравим прикладом нехтування мирних ініціатив Уряду України. Про факти зазначених порушень з боку збройних формувань Російської Федерації Українська сторона СЦКК повідомила СММ ОБСЄ.
ОБСЄ зафіксувала на Донбасі 165 порушень припинення вогню Спостерігачі Організації з безпеки і співробітництва в Європі зафіксували 165 порушень припинення вогню на Донбасі. Найбільше порушень було в Донецькій області. Про це йдеться у звіті ОБСЄ за 20 квітня. Зокрема, повідомляється, СММ ОБСЄ зафіксували 138 порушень режиму припинення вогню в Донецькій області і 27 – на Луганщині. “У Донецькій області СММ зафіксувала 138 порушень режиму припинення вогню, у тому числі 5 вибухів (1 вибух у повітрі та 4 вибухи невизначеного походження)”, – йдеться у звіті. Більшість цих порушень в Донецькій області зафіксували в районах на північному заході і північному заході від Сигнального, непідконтрольного уряду. Також напруженою була ситуація в районі Ясного. У Луганській області зафіксували 27 порушень режиму припинення вогню, у тому числі 6 вибухів невизначеного походження. Більшість цих порушень сталися в районах на сході і південному сході від Попасної і Золотого, які розміщені на лінії зіткнення.
Українська сторона СЦКК В районі проведення ООС Українська сторона СЦКК забезпечує проведення ремонтно-відновлюваних робіт вздовж лінії розмежування на важливих об’єктах інфраструктури За минулий тиждень, до Української сторони СЦКК надійшло 22 заявки на отримання гарантій безпеки та забезпечення дотримання режиму припинення вогню для відновлення інфраструктури регіону, від керівників підприємств та органів місцевого самоврядування, розташованих на підконтрольній Уряду України території та тимчасово окупованих територіях. Зокрема, військовослужбовці Центру забезпечили гарантії безпеки при будівництві автомобільного мосту поблизу населеного пункту Роти та дообладнання нового колектору для транспортування відходів згідно із заявкою ПрАТ «Бахмутський аграрний союз», поблизу населеного пункту Доломітне. Крім того, виконано роботи з поточного обслуговування колії та споруд залізничного господарства, а також демонтаж та транспортування колій на залізниці поблизу населених пунктів Вільхове та Попасна, Луганської області. На об'єктах енергопостачання регіону перевірено цілісність та справність контактних мереж та пристроїв, а також заміна дефектної опори між населеними пунктами Богданівка та Вікторівка, що на Донеччині. Водночас, представники збройних формувань Російської Федерації в ОРДЛО продовжують використовувати налагоджений через СММ ОБСЄ механізм надання гарантій безпеки для проведення ремонтно-відновлювальних робіт та вдаються до маніпулювання й відвертого шантажу. Так, 15 березня, через СММ ОБСЄ надійшла заява від ОРДО про відкликання раніше наданих гарантій безпеки на всі ремонтно-відновлювальні роботи до кінця квітня, які були заплановані та погоджені усіма сторонами на підконтрольній Уряду України території. За оцінкою УССЦКК зазначені дії окупантів мають спланований характер та, імовірно, будуть використані для "посилення" позиції ОРДЛО під час важливих засідань підгрупи з безпекових питань Тристоронньої контактної групи, що відбудуться найближчим часом. Слід зазначити, що така примітивна тактика вже стала візитівкою російських найманців і не викликає інших емоцій, ніж жаль, оскільки заручниками штучно створеної окупантами кризи є цивільні мешканці Донецької області. Українська сторона СЦКК поінформувала СММ ОБСЄ про готовність до подальшої конструктивної співпраці в питаннях відновлення пошкодженої інфраструктури регіону по обидві сторони від лінії розмежування.
СЦКК: Противник розміщує «Гради» з порушенням лінії відведення та встановлює свої камери відеоспостереження Українська сторона СЦКК повідомляє про чергові грубі порушення з боку збройних формувань Російської Федерації, про що йдеться у звіті СММ ОБСЄ № 90/2021 від 20 квітня. Патрулі СММ ОБСЄ і далі продовжують фіксувати озброєння найманців РФ, яке розміщене з порушенням ліній відведення. Про це інформує пресслужба ООС. Спойлер Зокрема, 19 квітня, поблизу населеного пункту Хрустальний, виявлено 15 реактивних систем залпового вогню БМ-21 «Град». На аеродромі біля Переможного зафіксовано скупчення військової техніки, а саме 7 реактивних систем залпового вогню БМ-21 «Град», 8 самохідних гаубиць 2С1 «Гвоздика», 10 причіпних гаубиць 2А65 «Мста-Б», 5 гаубиць Д-30 «Жаба» та 13 танків (7 – Т-72 та 6 – Т-64), що розміщувались за межами виділених місць зберігання. У Звіті зазначено, що збройні формування Російської Федерації з метою перешкоджання роботі Місії продовжують вести вогонь зі стрілецької зброї у напрямку БПЛА ОБСЄ. Під час виконання польоту у районі Петрівського, що на тимчасово окупованій території Донецької області, патруль СММ зафіксував 5 пострілів зі стрілецької зброї у напрямку БПЛА. Також було зафіксовано глушіння сигналу GPS літальних апаратів, що суттєво ускладнило роботу СММ. За оцінкою Української сторони СЦКК перешкоджання роботі СММ ОБСЄ з боку російських найманців набуло систематичного характеру, а затримки та заборони допуску патрулів СММ до місць або об’єктів в ОРДЛО вказують на намагання окупантів приховати різноманітні порушення. Дії збройних формувань Російської Федерації стають все більш зухвалими, на що вказує випадок, який стався 17 квітня. У цей день окупанти, попри заборону з боку СММ ОБСЄ, встановили дві камери відеоспостереження на щоглі системи відеоспостереження Місії, яка розміщена на території шахти «Октябрьская», на околиці тимчасово непідконтрольного Україні Донецька. При цьому окупанти обмежили доступ до камери Місії, відрізавши частину металевої драбини на щоглу. 19 квітня оператори СММ ОБСЄ відключили свою систему відеоспостереження для уникнення подальшого втручання у моніторинг. Наразі Місія з’ясовує обставини цих порушень з боку окупантів. Патрулі СММ ОБСЄ за допомогою БПЛА продовжують фіксувати раніше облаштовані та нові мінні загородження збройних формувань РФ в ОРДЛО. 13 квітня, неподалік населеного пункту Олександрівка, БПЛА Місії вкотре зафіксував 80 протитанкових мін між населеним пунктами Мар’їнка та Кремінець. Того ж дня на околиці Оленівки вперше зафіксовано 71 протитанкову міну та 3 міни на дорозі до Славного. А 16 квітня, в цьому ж районі, БПЛА зафіксував ще 65 мін між залізничними коліями, 56 протитанкових мін неподалік у полі та ще 42 міни за 500 м від зазначеного місця. Такі дії збройних формувань Російської Федерації дестабілізують обстановку вздовж усієї лінії розмежування та слугують основою для фабрикування провокацій з метою дискредитації ЗС України в очах місцевого населення. Укотре наголошуємо, що підрозділи Збройних Сил України знаходяться на позиціях і неухильно дотримуються зобов’язань, щодо всеосяжного режиму припинення вогню, які були досягнуті в рамках Тристоронньої контактної групи.
Українська сторона СЦКК Російська Федерація постачає озброєння окупантам в ОРДЛО. Українська сторона СЦКК повідомляє про грубі порушення з боку збройних формувань РФ, про що йдеться у звіті СММ ОБСЄ № 91/2021 від 21 квітня. Спойлер За допомогою БПЛА Місія ОБСЄ зафіксувала 12 реактивних систем залпового вогню БМ-21 «Град» калібру 122 мм неподалік Дебальцевого: 6 з них поблизу населеного пункту Каютине в ОРДО та ще 6 в Чорнухине – ОРЛО. Важливо зазначити, що поблизу цих населених пунктів вперше зафіксовано заборонене Мінськими домовленостями озброєння. Одночасне переміщення окупантами зазначених артилерійських систем на небезпечну до лінії розмежування відстань, що становить 12 та 18 км відповідно, вказує на скоординованість дій ватажків ОРДО та ОРЛО та може свідчити про підготовку окупантами провокацій із застосуванням забороненого озброєння. За оцінкою Української сторони СЦКК розміщення найманцями важкого озброєння поблизу лінії розмежування пояснює збільшення кількості обстрілів позицій ЗС України та населених пунктів на підконтрольній Урядові України території із застосуванням мінометів та артилерійських систем калібру більше 100 мм. Зокрема, тільки за три тижні квітня поточного року було зафіксовано 57 таких випадків, а питома вага випадків використання забороненого озброєння у загальній кількості порушень режиму припинення вогню зросла до 24%. Головною метою обстрілів з боку окупантів є провокування Збройних Сил України на відкриття вогню у відповідь із застосуванням артилерії, наслідком яких мають бути жертви серед цивільного населення та руйнування цивільної інфраструктури. Більшість таких провокацій влаштовується з околиць Донецька та Горлівки, у зв'язку з чим у зоні вогню найманців постійно опиняються Південне, Шуми, Майорськ, Опитне, Піски, Красногорівка. Наслідки таких обстрілів щоденно фіксуються Українською стороною СЦКК, верифікуються та направляються на адресу СММ ОБСЄ. Не досягнувши бажаного результату, окупанти вдаються до фабрикування обстрілів, створюючи “картинку” збройної агресії з боку Збройних Сил України для російських ЗМІ та місцевого населення. Одним з таких прикладів став інсценований 14 квітня "обстріл північної околиці Донецька", в якому ЗС України звинувачували у веденні вогню саме з артилерійських систем калібру 122 мм. Насправді, саме в цей час був зафіксований обстріл окупантами українських позицій з мінометів калібру 120 мм, що доведено через координаційний механізм СММ ОБСЄ та верифіковано Українською стороною СЦКК. Зазначені провокації є частиною глобальної стратегії РФ, що реалізується через окупаційні адміністрації і нав'язує ідею "захисту російських громадян за кордоном від реальної загрози, яку несе Україна". Зростання кількості озброєння та вільне переміщення його тимчасово окупованими територіями вкотре доводить, що Російська Федерація навмисно нагнітає обстановку в районі зіткнення та своїми діями провокує ескалацію конфлікту. Водночас, безпрецедентне збільшення російських військ на кордоні з Україною одразу знайшло своє відображення у накопиченні озброєння та військової техніки, збільшенні кількості та характері обстрілів позицій Збройних Сил України зі сторони збройних формувань Російської Федерації в ОРДЛО, що вкотре доводить – РФ не спостерігач, а учасник конфлікту на сході України! Українська сторона СЦКК повідомляє, що такі дії окупантів набули системного характеру і дестабілізують обстановку вздовж усієї лінії розмежування. Наголошуємо, що підрозділи Збройних Сил України знаходяться на позиціях і неухильно дотримуються зобов’язань, щодо всеосяжного режиму припинення вогню, які були досягнуті в рамках Тристоронньої контактної групи.
Офіційна заява Української сторони СЦКК Підконтрольна Російській Федерації окупаційна влада ОРДЛО продовжує нагнітати й до того напружену обстановку в районі лінії розмежування сторін. Про це інформує пресслужба операції Об’єднаних сил. Протягом останніх тижнів кількість збройних провокацій з районів околиць Донецька й Горлівки різко збільшилась. При чому пропорційно збільшується калібр забороненого Мінськими домовленостями озброєння, яке майже в кожному обстрілі, застосовують окупанти. Не досягнувши бажаного результату, а саме відкриття вогню у відповідь зі сторони Збройних Сил України, куратори найманців намагаються у будь-який спосіб добитися ескалації конфлікту. О 07:15 23 квітня, відверто маніпулюючи координаційним механізмом через СММ ОБСЄ та даючи хибні обіцянки припинити вогонь, окупанти звинуватили ЗС України у здійсненні «обстрілу» району населеного пункту Шахти 6,7, що біля Горлівки, із застосуванням артилерії калібру 152 мм. Зазначене звинувачення, враховуючи прагнення уряду України імплементувати ініціативи мирного розв’язання конфлікту є безпрецедентним прикладом втрати здорового глузду країною-агресором та її найманцями, відвертою та цинічною провокацією, спрямованою на зрив раніше досягнутих домовленостей. Українська сторона СЦКК категорично спростовує звинувачення в обстрілі та наголошує, що подібні провокації та фейкові інформаційні вкиди покликані підтримувати загарбницьку стратегію Російської Федерації. Збройні Сили України суворо дотримуються режиму припинення вогню, відповідна техніка та озброєння перебувають у районах зберігання за лініями відведення відповідно до Мінських домовленостей. Курс уряду України на розв’язання конфлікту виключно дипломатичним шляхом залишається незмінним, а Збройні Сили України зі свого боку неухильно дотримуються всіх визначених Мінськими домовленостями вимог. Українською стороною СЦКК підготовлено та направлено відповідну ноту протесту на адресу голови СММ ОБСЄ з проханням надати адекватну оцінку провокаційним діям збройних формувань ОРДЛО.
Українська сторона СЦКК Українська сторона СЦКК повідомляє про грубі порушення режиму припинення вогню з боку збройних формувань РФ на сході України. Намагаючись дискредитувати в очах світової спільноти та місцевого населення Уряд України, найманці країни-агресора вдаються до регулярних обстрілів позицій українських військових. Поряд з цим, останнім часом, нехтуючи вимогами міжнародного гуманітарного права, окупанти вдаються до обстрілів населених пунктів. Черговий такий випадок мав місце 22 квітня о 22.40, коли у двір громадянки Ольги Старовойтової в селищі Дружба, що на околиці Торецька прилетіли зі сторони Горлівки дві ракети від протитанкового комплексу окупантів. Офіцери Української сторони СЦКК оперативно верифікували обстріл. Про факт порушення поінформовано СММ ОБСЄ. На щастя, внаслідок обстрілу ніхто з мешканців не постраждав. Зазнали руйнувань господарські будівлі, в яких були пошкоджені огорожа та вікна житлового приміщення. За фактом обстрілу органом досудового розслідування зареєстровано кримінальне провадження. Українська сторона СЦКК інформує, що після перекидання до кордонів України значної кількості озброєння і військової техніки РФ, зросла інтенсивність та різноманіття озброєння, яке застосовують збройні формування РФ в ОРДЛО для дестабілізації обстановки в регіоні, а дії збройних формувань носять все більш нахабний характер. Не дивлячись на це, всі факти злочинів окупантів проти людяності будуть зафіксовані та верифіковані, а їх ініціаторів чекає неминуче покарання. Українська сторона СЦКК котре наголошує, що підрозділи Збройних Сил України знаходяться на своїх позиціях і неухильно дотримуються зобов’язань, щодо всеосяжного режиму припинення вогню, які були досягнуті в рамках тристоронньої контактної групи.