The name of 'Peoples' Car' or Volkswagen was used as an adjective by Ford's German Division in 1936. The 'beetle' aerodynamic shape we know today was roughly drawn by Hitler in 1934 and given to Ferndinand Porche to provide the engineering for a nearly impossible low sum in 1937, of under 1,000$. The name was 'Kraft-durch-Freude-Wagen' when production began in 1938 or 'Strength Through Joy Car', or 'Kaffa'. The actual name of the car as the VOLKSWAGEN came about in 1947 when the British military engineers rebuilt the bombed factory to produce cheap staff cars for their own use. However, they decided to send one of just seven, made of wartime parts salvaged from the rubble, to the German motor show of 1948 and were astonished to receive 380,000 orders from nostalgic German citizens. The rest of the history is well known. 1936 - the term “volkswagen” was used on entry level cars from different companies before it became the Volkswagen we know from the KdF car.
Король помер, нехай живе король! Зустрічайте новий електричний кеб! Компанія London Electric Vehicle Company (LEVC) розробила найпередовіше електричне таксі TX. Їх уже 5000, що становить третину всіх лондонських таксі. Вони вже працюють на вулицях Лондона. Тепер вони мають скляну панель даху для кращого огляду визначних пам'яток і вбудовані висувні пандуси. TX зберегли класичний вигляд чорної кабіни. Ультрасучасна технологія eCity TX Taxi забезпечує запас ходу понад 103 км тільки на електриці. Він має збільшений запас ходу до 512 км при використанні як гібрид. При необхідності акумулятор TX можна швидко зарядити за допомогою зарядного пристрою потужністю 50 кВт до 80% ємності приблизно за 30 хвилин.