У меня сть несколько вопросов по нагардам. Буду рад,если поможете. В общем, нужна и нформация и изображения данных наград: - Орден Св.Иоанна Иерусалимского (Германия) - Королевский Румынский орден Михаила Храброго (Румыния соответственно) А то что то ниполучается найти информации. Заранее спасибо.
ARTUR PHLEPS - спасибо,то,что нужно! Лесик = спасибо,интересный сайт. просмотрел там все ордена,но этого не нашёл.Однако он есть в списке прусских орденов,приведённом на сайте....жаль,без изображения. Ещё раз спасибо.Может,у кого есть всё таки инфа по этому ордену?
http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=4842 http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?p=469245&sid=84d3559bfdf3c328496e0199fac9c00c несразу врубился о какои награде спрашиваете -вот может подоидет
Ответ: Вопросы по наградам Помогите информацией и изображением по этим наградам: Koeniglich-preussischen Ritterkreuz des Hausorden von Hohenzollern (mit Schwertern) Bayerischer Militaer-Verdienstorden (IV. Klasse mit Schwertern) Ritterkreuz des Saechsischen Albrechtsordens (I. Klasse mit Schwertern) Ritterkreuz I. Klasse des Wuerttemburgischen Friedrichs-Ordens (mit Schwertern) Alhaltische Friedrichs-Kreuz Flieger Beobachterabzeichen Oesterreichisch-ungarisch Militaer-Verdienst-Kreuz (III. Klasse mit Kriegsdekoration) Спасибо.
Ответ: Вопросы по наградам Order of Albert, knight first class, with swords п.с. Как следует из названия Саксонский орден.
Ответ: Вопросы по наградам The Imperial German Army Air Service Flugzeugführerabzeichen (Pilot's badge) was authorized for use on 27 January 1913. All of the Imperial German Army flight qualification badges are common in their design in that the outside perimeter of the badge is surrounded by a wreath. The left side has laurel leaves symbolizing victory, the right side has oak leaves signifying strength and hardiness, and the two are joined together with a bow at the bottom of the badge signifying the joining of these two qualities. The top of the badge mounts either a Preußen (Prussian) crown or a Bayern (Bavaria) crown. The badges were presented upon the individual meeting the specifications for either pilot or observer. At some point during the war (dates vary by reference) only certificates were issued and air crew were required to purchase their own badges. This could explain the relative scarcity of stamped metal issued badges in comparison to the two-piece privately purchased examples.