Український Торговий Флот | Вільні Матроси

Тема у розділі 'Україна 1917—1921', створена користувачем Edvard Crook, 13 тра 2024.

  1. Edvard Crook

    Edvard Crook Schütze

    Повідомлення:
    3
    Адреса:
    Ukraine
    Вітаю, шановне панство! Створюю свою першу тему на цьому форумі під назвою "Український Торговий Флот / Вільні Матроси. Якщо маєте будь-яку інформацію, джерела, архіви та фото, що так чи інакше пов'язані з розвитком українського морського промислу періоду початку XVIII ст і до 20-х років XX ст, - буду вельми вдячний за поширення!

    Особливо зацікавлений у темі розвитку цеху вільних матросів та морської освіти на території України загалом

    Дякую за увагу!
     
  2. Цікаві лоти

    1. 50 грн.
    2. 75 грн.
    3. Первая мировая. Латунь.
      60 грн.
    4. 30 грн.
    5. Курско-Харьково-Севастопольская железная дорога Диаметр 39 мм, цинк, фото на листе в клетку для масш...
      1250 грн.
  3. Edvard Crook

    Edvard Crook Schütze

    Повідомлення:
    3
    Адреса:
    Ukraine
    Олексій Іванович Пластун

    Династія Пластунів, що є вихідцями з Полтавщини, були відомими в селі Стара Збур'ївка (Херсонської обл.) рибалками, моряками, судновласниками. Один з них, Олексій Іванович Пластун, під час Першої світової війни проходив військову службу на ескадреному міноносці ''Лейтенант Пущін'' в місті Севастополь

    Війна для Олексія Івановича почалася 29 жовтня 1914 року. Саме в цей день німецький крейсер ''Гебен'', під турецьким прапором, підійшов до Севастополя та почав обстріл міста. В бій вступили три есмінця, в тому числі і "Лейтенант Пущін". Ворожий крейсер відступив, а найбільші втрати в бою, від двох прямих попадань, поніс саме корабель Пластуна. Шість моряків загинуло, десять отримали поранення, один зник безвісти. За мужність проявлену в бою Олексій Іванович був нагороджений ''Георгієвським хрестом''

    В січні 1916 року Олексій Іванович потрапив до госпіталя і не зміг піти в черговий рейд разом зі своїм екіпажем. 9 лютого есмінець ''Лейтенант Пущін'' підірвався на ворожій міні за 12 миль від Варни. З усього екіпажу врятувалось та потрапило до полону тільки п'ятнадцять моряків.

    В кінці шістнадцятого року О. І. Пластуна, за станом здоров'я, списали з військового флоту і він влаштувався на торгівельний пароплав ''Ієрусалим''. Революція застала Олексія Івановича у Франції в порту Тулон. Ще декілька років він ходив по Атлантиці і тільки в 1922 році зміг повернутися до своєї Старої Збур'ївки

    1. Олексій Іванович (ліворуч) разом зі старшим братом Миколою Івановичем Пластуном. 1915 рік
    2. О. І. Пластун з товаришами. 1915 рік
    3. Екіпаж есмінця ''Лейтенант Пущін''. В центрі сидить Олексій Іванович
    4. Постановочне фото на пароплаві ''Ієрусалим''. Праворуч О.І. Пластун. 1920 рік
    5. Пароплав ''Ієрусалим''. 1919 рік
     

    Images:

    84063312_225855888419721_2857475302903250944_n.jpg
    84581482_225856065086370_6773389392611377152_n.jpg
    84353477_225856238419686_3885580792985812992_n.jpg
    84915917_225858078419502_4179169261098369024_n.jpg
    84261396_225857888419521_4994177663867289600_n.jpg
  4. Edvard Crook

    Edvard Crook Schütze

    Повідомлення:
    3
    Адреса:
    Ukraine
    Світлина вихованців Голопристанської морехідної школи, зроблені під кінець ХІХ - поч. ХХ ст

    Місто Гола Пристань, що розташоване на лівобережжі Херсонщини, - на березі річки Конка, стало батьківщиною не для одного покоління українських моряків. Тут століттями будували шхуни та інші вітрильники для потреб каботажного флоту. Це досить професійне ремесло опанували місцеві майстри з козацьким корінням, а відповідно - багатолітнім досвідом.

    З моменту прийняття царатом указу "Об учреждении вольных матросских обществ или цехов в городах Алешках и Никополе" у 1834 році, вже на початку 70-х років ХІХ ст. уряд розпочинає фінансування так званих "морехідних класів" та "морехідних шкіл". Загалом, 5 таких класів/шкіл було на Азовському (Озівському) узбережжі, ще 11 - на чорноморському

    У Голій Пристані морехідку відкрили в 1875 році. Тут виховували майбутніх матросів-коків, помічників судноводіїв та шкіперів, які могли зайняти нішу каботажників у регіоні, або продовжити своє навчання у Херсоні та працювати на більш потужних суднах

    За національністю у класах завжди домінували українці. У Голій Пристані, окрім місцевих, навчались вихідці з сіл Стара Збур'ївка, Рибальче, Геройське, Козачі Лагері тощо
     

    Images:

    439880693_2630871943741154_6007571088725637289_n.jpg