Всіх вітаю! Я пишу вперше, тому вибачайте, якщо що Потрапив до мене такий котильйон, приїхав із Німеччини разом з різною біжутерією, не лише німецькою. Які будуть припущення щодо походження? Це свастика, чи сварга? Нацистський чи український (скажімо, привезений українською діаспорою)? За часів Перших і Других Визвольних змагань українки дарували хлопцям / баратам / чоловікам подібні котильйони як обереги на війні. Але орнамени там були інші, і розміри теж (українські - бл 15*5 см, тут - 10,5*3 см.) Як на мене, він нацистський, десь часів ІІСВ +/- кілька років, швидше - (стара нитка, нерівне неідеальне пелтіння, з помилками). Майстриня була не дуже професійною, або сильно поспішала, тому коло стало яйцем і відсутнє одне закінчення на свастиці. А Ваші міркування? Дякую всім!
Пане Iван ви не догледiли.т.с. пище про 2св.тiльки 2 римскими палками надрукував.Особисто я рахую шо це не свастика,не вистачаэ одного хвоста .Це якийсь язичиский сворог.
Я вважаю наступним чином - навіть якщо це якась творчість часів Райху, то маю сумніви стосовно самого Гакенкройцу. Я вважаю що у той час , зробили би рівну і правильну свастику, адже державний символ як не як. Умовно якби зараз хтось змайстрував щось такого ж типу але з кривим тризубцем - було би не комельфо. Тому на мою думку щось післявоєнне. Проте хто зна, по творчості важче визначити ніж по заводському виробництву. З повагою
Визначіть з якого матеріалу бісеринки(нагрітою голкою).шкло-є варіанти. полімер-сучасні (відносно) рукоділля.
Дякую всім за коментарі. Я спеціалізуюся на прикрасах (не воєнній історії), але можу оцінити бісер, нитку і плетіння. Отож, бісер: скляний, дрібний і досить старий. Сині намистинки взагалі крихітні (кін 19-поч20 ст.), але це було нормальним використовувати залишки старішого бісеру. Нитка досить стара, фабрична, але вузлики не однакові, відрізняються один від одного, пізніше плели акуратніше, рівніше, з меншою кількістю помилок. На котильйоні багато помилок плетіння (бісеринки поза рядом, нерівність самого котильйона тощо), тобто людина, яка це виготовляла, робила або дуже нашвидкоруч і робила це без схеми, "з голови", або не вміла такого плести і робила вперше, або він дуже-дуже старий, бо чим раніше, тим неідеальніше. Судячи по нитці зверху - а там мала бути петля, якої нема - ймовірно, його таки носили. Отож, мої припущення: 1. Рейх. Кохана або донька нашвидкоруч плете (за ніч, наприклад) чоловіку/батьку такий оберіг, коли його призвали воювати. Аргументи "за" - котильйон активно носили, червоне тло, біле коло (хотіли зробити саме коло, а не овал), чорна свастика 2. Післявоєнна Німеччина, після заборони нацистських символів, як стилізацію під нацистів (типу ностальгія), але з навмисними помилками, щоб не чіплялися: овал замість кола, відсутній один кінець свастики. Тоді питання: за яких обставин його носили? І це не пояснює інші помилки плетіння, адже якщо це вже кінець 50-х, то мав би бути нормальний станок і схема, тобто котильйон мав би виглядати охайнішим. 3. Язичницький символ. Тут, перепрошую, не знаю нічого. Просвітіть, хто в курсі. За цю теорію - біле яйце (якщо навмисно робили яйце), відсутність одного кінця (якщо такий символ використовувався язичниками), закручені кінці, а не рівні, як у свастики. Теж виникає питання з періодизацією і територією. І може хтось знає, як "котильйон" звучатиме іншими мовами, тією ж німецькою? До нас ця традиція на початку ХХ ст. (чи трішки раніше) прийшла наче з Австрії, було б цікаво порівняти з їхніми зразками. Тож буду дуже вдячна за транслітерацію чи переклад.
Передивилася я трохи неоязичницьких символів, саме такого не знайша (щоб був відсутній один кінець). Були символи із трьома променями, але не з чотирма променями без одного кінця. Тому схияюся до думки про помилку через давність або неумілість майстрині / поспіх. Але я також зауважила, що свастика із більш закрученими кінцями використовувалася більш "ранніми" ідеологами нацизму, зокрема, Лібенфельсом та Себоттендорфом, хоча вони трішки інакше вигядали.
Доброго всім здоров'я.Думаю вставити і своїх п'ять копійок. Якщо це оберіг,то основна його тема зображена в середині і вона не може бути недовишита,бо тоді оберіг втрачає свою символіку і силу.Все інше може бути не досконалим,але основний символ має бути зображений до кінця.Це все одно,що дати воїну на війну обламаний хрестик,який в такому разі хрестом уже не є. До речі,це може бути символ хреста.Наприклад є скандинавський хрест,який лежить на ліву сторону.Місця на даній речі не багато,тому зобразили всі сторони рівні,але початкова сторона без завитка.Моя така чисто суб'єктивна думка...